16 July 2012

sentap!






sensitif!






nak hangin je!










that is who i am now..asal dah xbleh nk buat ati kering kontang cam dulu?
mau angin je!
cpt lak tsentap..


kazen said syndrome pre wed!
yeke cenggitu?
naseb baik la so far inciktunang b'sabar skg ni..
TQ!

bye!

13 July 2012

enjoying da moment togather!

tak di nafikan both of us agak sebok sekarang ni..
plus tensi n stress.. almaklumla tarikh dah makin dekat..
ak rasa semua orang akan lalui apa yg ak lalui skg ni.. :)

tp masa utk buang masa n duit tu ttp kena ada..
tu petua utk hilangkan tekanan!
n this what we did!

 dah staun lebih ak dgn kecik ni balik n ni 1st time men boling sesama!

and as usual of kos perang dulu nk rebut bola..haha

kengkonon star la ni kan? huh!

walaupun x strike spare pon jadik la!

nampak x perkembangan badan ak skg ni? berat sudah naik 6kg ok! 

from left: apis, fadil da bowling star n incikkicik

from left: fadil da bowling star, yat, faizal anak jin, apis kt blakang... AND incikkicik n ak tgh perang lagik! huh!

12 July 2012

kenapa dah lama x blogging?

eh! suke hati la kan... :)
sbenarnya tgh sebok gila skg ni..
keje..study..wedding preparation...

so layan je lah pic2 di bawah ye....

 kecik n panjang!

love this pic

rsanya inciktunang kene pkai high heel...sorry dear! :)

 penampakan ak agak rendah sikit!

pic pre wed dlm air! korang ada?! hehehe
n ak dah boleh berenangrenang!!! yeay! tq pd incikcoach@inciktunang.. ai lap u so much!
 pic di bawah adalah kad yg bakal ak pos kan pada korang.. sabar ya..masih dlm proses pembikinan!


macamtakpecaya im goin thru all this!!!

18 January 2012

rasa yg pelik pelik

aku dah start rasa lain macam la...
macam2 rasa..
rasa yg lain...
pelik pelik je rasanya....

berdebar debar.....
dupdapdupdapdupdap......

nak kata suka macam xbrapa nak suka....
nak kata tak suka mmg suka...
cam nak meletup je jantung...

teruja!
ahhh!!
amende yg aku rasa ni??
camni kot agaknya rasanyaaa....
ak pon xtau ape yg aku rasa..


the conclusion is siap kan keje ko la cik ika oooiiii.....

13 January 2012

the lights of 2012

dah cam bebudak dpt eskrim






3...2...1..... HAPPY NEW YEAR!!




bukan aku yg gelap tp lampu tu terang sangat.. :P





gemok sudah!!


S.M.I.L.E.!!!









04 January 2012

new year

new year celebration was awesome!

kenapa? sebab mlm penting utk aku n ehem3...hehehe

kitorang g celebrate kat i-city..

kau tau ni la new year celebration yg paling happening.. :)

poyo kan statement aku?! heheheheh


picture mlm tu akn aku hapdet nnt2 ok...

almaklumlah sejak2 dah berkerjaya ni dah makin sebok...

menyebok je yg lebih sebenarnya aku ni...hehehe



p/s: i'll remember my dear... :)

31 October 2011

macam-macam hal

hah! baru la ada masa nak hapdet blog...aku super sebok sekarang ni! plus xde berokband..ada banyak benda aku nak cite ni... :)

chenta hati aku dah xde...die dah pegi jauh..jauh sangaaaattt....die tinggalkan aku sorang2..klu sebelom ni aku boleh ngadu2 dgn die kan..skg ni dah xboleh dah..sejak die xde ni aku dah xtido kat bilik aku..aku terpaksa tido kat bilik mak aku..sebab? aku terdengar2 suara die..perghhh!! mmg xboleh bla la...

even dah 2 bulan die tinggalkan aku..tp aku rasa cam baru je lagi..aku takde kat rawang masa die pegi..syukur! dengar berita die pergi pon dah ckup buat aku sewel..ape tah lagi kalau aku tengok die pergi depan mata aku..meroyan la jawabnyaaa...

semoga SLEEPY doakan along dr sana ya! along sayaaaaang sleepy sangat2!!

*sejak sleepy sakit aku yg kene suap die makan..if aku xde kat rawang ibu la yg kene suap sleepy mkn...

aku dah start keje! study pon dah abes...Alhamdulillah...Dia permudahkan urusan aku utk cari kerja...

aku abes exam 14nov..15nov aku g interview kat perangkaan KL..16nov aku start keje kat perangkaan..gila kann??hehehe

b4 ni aku penah keje kat perangkaan KL jugak..tp bahagian rangka..tp kali ni kat bahagian ekonomi..mmg bz lah kalau bhagian ekonomi ni..kene buat banci ekonomi la pulak kan..bukan sikit bsness kat KL ni kannn....
*bowling time kat time square..ni baru separuh je..

xsampai sebulan pon aku keje kat perangkaan..lepas tu mmber aku bg tau de lobang keje kat company die..aku try apply..n tak sangka DAPAT!! tq mas... dah 2x ko tolong aku cari keje...aku takkan sesekali lupa jasa ko kat aku..

oo..yes! kali ni aku kerja kat 1 syarikat kereta jenama antarabangsa..cewaaaah!! cam grand gituuu...

kekasih hati...sy syg awak taw!! sangat2! tq sbb bkorban utk sy..ari2 jd driver aku yg setia utk aku g keje...tp syg syg awk bkn sbb awk yg ari2 anta sy g keje tp sbb sy mmg syg awk! ah! poyo gila ayat kannn??

now sy dah nampak apa yg awk cuba tnjukkan..sy betul2 hargai..sorry sgt2 kalau awk kecik ati sbb sy xpecaya kat awak...smoga Dia berkati usaha kita.. :)


08 September 2011

tahniah ika

yes! tahniah buat anda ika!
ini adalah kerana anda seorang student terbaik kat IPB..
walaweyh!
ni yg nak kembang ni..hahaha
tp! kalau itu adalah kebenarannya..
ika..sila jgn gebang banyak sgt!

kebenarannya adalah...
tahniah sbb berat dah tinggal 45kg..
ada yg jeles ka??
dgn tinggi yg cam klcc n berat cam playwood je rasa cam bleh melayang je bila kene tiup angin..

apalah kes berat turun ni??
ati dah senang lenang pon berat turun lg ka??
org cakap klu tunang berat boleh naik kan???
hehehehehe(evil laugh)

oh yes! aku dah b'sama dgn bekas tupperware(mr.kecik)..
statement xbleh blah..
ni mst ada yg rasa cam nak sepak aku laju2..
sila lah kalau itu yg buat kau bahagia...



*ape ak nak pkai time tunang adik mr.kecik ak nnt??

07 May 2011

Thor + Fast Furious 5

walaweyh!
setelah sekian lama aku tak pegi tgk wayang,
akhirnya aku jejakkan jugak kaki kat panggung...

tajuk: Thor
tempat kejadian: Wangsa Walk
time: lupe plak..
TERBAEK!!

fast furious 5
g tgk kt One Utama
yg ni xpayah cite lah kan cam ne bestnye cite ni...
sape yg ikut cite ni kompom tau cam ne best die..
action die wat korang nak gelak pon ade..
boleh senyum sampai telinga lah...


PUAS ATI!!

27 April 2011

keberkatan

bukan nak cakap pasal keberkatan ape pon....
berkat aku study + keje + runsing + susah ati....


BERAT AKU TURUN LAGI!!!

omaigod!!
dah lah skit punya susah aku nak naek kan berat badan..
ni senang2 je turun plak kan...
current weight is 53kg..
TERBAEK!!
sangat lah tidak...
penat aku makan taw!!

aku tetap menten pegang title KEREMPENG!
lepas ni brape kg plak trun berat ak..

de tak sesape nak derma lemak kat aku??

26 April 2011

K.E.N.A.N.G.A.N T.E.R.I.N.D.A.H

kurnia yg terbaik..bukan nak bangga tapi kenyataan....
pandai amek ati aku...
jaga ati aku sebaiknya..
tp aku ttp je jarang nak puas ati..
sabarnya layan perangai n kerenah aku yg cerewet...
xpenah merungut kalau kena bawak aku g klinik..almaklumlah aku ni slalu sakit..
sentiasa berusaha untuk dapatkan apa yg aku nak w/pon susah pd dia...
sanggup susahkan diri sendiri utk aku..
sanggup tak makan sbb nak tolong aku...
hormat family aku..
jaga aku sebaiknya!
yes! dia JAGA aku..
xpernah bagi peluang utk aku rasa susah..
pd dia bia dia yg susah...
perkara paling besar yg dia penah buat utk aku adalah....
sanggup berhenti layan hobi dia drpd tgk aku makan ati dgn hobi dia tu..
kau tau macam mana susahnya nak berhenti buat yg kau suka?
susah kan??
tp dia buat..
utk aku....
sumpah aku tak tipu!!
cewaaah! over plak aku...

tp aku yg xpandai nak bersyukur..
aku tak pandai nak hargai...

aku mintak maaf....
aku dah sia sia kan anugerah terindah tu...
menyesal??dah terlambat..
takkan boleh patah balik...


TERIMA KASIH tak terhingga buat ABDUL HAFEEZ ABD WAHAB untuk semuanya.....

23 November 2010

angin sepoi2 bahasa di pagi hari

ha! dah berkurun tak update blog..busy plus malas yg melampau plus blom bayo bill berukband lagi..

asal update blog je nak hangen..asal update blog je nak ngamuk..eh! suke ati aku lah kan..aku punya blog..

driver2 area maluri dah wat aku hangin pagi2 buta! sengal!! boleh tak BAGI SIGNAL kalu nak masuk simpang or nak tukar laluan..tak belajo ke mase amek lesen dulu??vongok lah!!

ingat senang ke nak lintas jalan mase pagi2??dah la flow kete sume cam haram je lajunye.. nak masuk simpang pon xbagi signal..signal ko rosak ke??cam ne aku nak lintas?

pg td aku kene tunggu at least 10min baru dpt lintas kt stiap jalan yg aku kene lintas.. tak ke cam haram je bunyinya??cube la prihatin sket kat pejalan kaki (yg takut lintas jalan) cam aku ni.. ape korang ingat korang je ke yg nak cepat sampai tempat korang nak pegi.. aku pon same la! mentang2 aku jalan kaki boleh la korang nak buli..

da most bangang driver ever is driver yg hon kat aku pagi td! dia marah aku lintas jalan.. mane la aku tau die nak masuk simpang coz dia xbagi signal..len kali BAGI SIGNAL la mangkuk!! mmg la aku kena jln kat jln raya.. abes kau ingat aku boleh terbang ke?? kalau aku boleh terbang tak de la aku jln kat jalan raya tu!!dah la aku jalan kaki sorang2..bukan nak bagi jalan ke hape lagi dia cakap aku buta.. dia tu yg tak de otak.. signal dia rosak kot!! harap kereta je mahal tapi nak repair signal pon xde duit!! MANGKUK!!!




p/s bu..along nak kete..along tak mo kete yg beso2..nak kete yg kecik2 je..fairlady pon jadi la...xde la besa sangat kan klu nak compare dgn kete ibu..hahaha

02 August 2010

bila Kristian merancang sumthing..

korang tengoklah sendiri video kat CNN ni...

bila aku ber blogwalking

td g Oh!Tidak. cam bese la. tgk2 topik yg best je. tetibe aku nampak 1 topik yg agak best! tajuk die ayat membunuh dari kekasih. ape kes? dengan ayat pon boleh membunuh ek?

9 deadly words used by a woman

ah! malas aku nak taip balik. kat Oh!Tidak xboleh nak copy. korang bace je la kat sini.

01 August 2010

mencarut2!!

next week da comp. comp ape??pochos poem+choral speaking+sketch. tapi majoriti wat cam tuuuut! xmo bagi k'jasama. hello!!klu kau tak bg k'jasama n tak libatkan markah org lain xpe la. ni x. kau libatkan markah aku! aku tak nak amek klas bi banyak2! ak da terer bi! hahahaha! itu tipu je!

50% markah final nnt lect amek dr markah pochos ni. klu terok mknenye terok la IE (intensive english) ak nnt.dah r markah lulus 60%. amacam? agak2 aku kene amek IE2 or bleh dlpt EFB1 (english for business) of EFB2??

hope sgt dpt EFB2 trus. so final sem nnt bleh trus wat EFB3. nnt aku tak payah la nak kene tambah lagi satu sem semata2 nak amek paper EFB3. tapi kalau dah cam ni la perangai sesetengah dak2 pochos group aku, aku tak rasa aku dapat further EFB2 trus. ntah2 EFB1 pon xdapat.



tu IE punye class. ni ade lg 1 class. class BK(book keeping)/akaun. lect devide kitorang ni into group. kene campo dak yg ada basic account dgn budak yg xde basic account. ak egt lg sng r nak blaja cam tu. rupenye hampeh! aku dapat budak yg ade basic account yg tak reti nak ngaja. halah! kot ye pon xpyh la nak aja aku samapi t'jerit2. macam la kau nak aja satu kelas. aku tau la aku ni xpenah tau apa2 pasal account. tp xpayah la nak belagak sangat! dah la ajar ajaran sesat. ish!

"ish! akak ni lembap la!"budak poyo tu cakap kat aku. dlm ati ni sabo je sebab nak blaja. tp sabo dah xberapa nak sabo dah sekarang ni. hoi! ko sendiri panggil aku akak. jage sket bahasa bila ckp ngn org lain. aku tak suruh kau tabik spring kat aku tp jaga sket bahasa tu.

kau baru SEKALI ajar aku pasal bende tu kau trus rasa aku bleh paham. bg beginner cam aku ni ssh la sket nak paham pasal natang2 tu sume. tak boleh ke saba sket klu ngaja orang. mase mule2 dorang kasi group sebok nak masuk group aku. dah la kelang kabut je. ish!



*cam ade bende lain je ak nak cite...nanti lah..will be continue. :)