01 July 2010

sleepy wat hal lagi!

mlm td dah wat auta baek punye. ak wat keje cam biasa. kua uma g cari kucing2 kat lua. bile dah sure sume kucing de kat dalam uma baru kunci pagar.

masuk bilik, cek bilik nk make sure si gemok tu ade dalam bilik or x. dah sure die xde dlm blik aku pon landing dengan tenangmye. wah! bez tido sleepy xde dlm blik ni. so xde la aku soksek soksek esok.

bahagia! tibe2! aku t'denga cam pintu almari aku menggelongsor (pintu almari yg sliding tu). aik? ape hal plak. ati dah cuak. seram sejuk pon ade. ish! ade rase yg xbez plak tibe2. meremang bulu roma. bia je lah kan. lame2 dah xde bunyik.

aku baru nak t'lelap denga lagi bunyi yg sama. tapi kali ni bunyi cam kuku cakar dinding almari. halamak ai! die bunyik lagi pulak! adoi!! mule la amek bantal ttup telinga. tutup muka.

tak lama lepas tu pintu almari tu slide lagi. amende la yg suke sgt men pintu almari tu. nak tengok aku takut. kang dibuatnye ak nampak yg aneh2 cane? tak ke pengsan aku dalam bilik tu sorang2?

tapi kan, xlama lepas bunyi pintu almari tu aku rase cam ade bende cam bulu2 kat kaki aku. hish! mule2 die diam kat situ. xlame lepas tu rase cam kat atas kepala. dok kongsi bantal plak ngan aku. bukak2 mate ruenye si gemok tu. alaaahai!!! wat aku seram je. free2 je kene marah + kene halau kua dari bilik. tu r balasan wat aku cuak. huhu



pagi tadi ibu cakap die kua. dah la xmakan lagi. ubat pon xletak lagi. hish! xpe lah kan. maybe die balik tengahari nanti. tunggu je lah. tapi die xbalik. ati dah xsedap. adoi.

dah petang pon xblik balik lagi. makin la aku risau kan. ape lagi kelua la pegi cari. dah la aku baru balik dah kene klua balik g cari si gemok tu.

naseb bek jumpa! klu tak nages tak berlagu la aku. die bleh pegi merayap g uma depan. adoi ai. dah nampak kete aku tu, eh! kete mak aku bukannye reti nak datang dekat. die dok tecongok bawah kete kat uma tu. die egt aku ni bleh masuk pagar tu cam die ke hape.

pujuk punye pujuk die nak jugak kua. legaa...



mlm ni xbleh marah die lagi. kang majuk plak kucing tua tu. satu keje plak nak kene round taman cari die.

No comments:

Post a Comment