04 June 2010

salam Jumaat

best lah Jumaat! kenapa? penghujung hari kena kerja/ pergi kelas/ pergi sekolah..and to all boys jgn nak ponteng2 sembahyang jumaat!

okeh! tu introduction je.. story aku kali ni xde kena mengena langsung dengan hari Jumaat..

2nd june 2010
beberape perkara hampeh jadi pd tarikh tu! secara automatic aku akan cakap orang yg lahir pd tarikh tu adalah malang! hish! xpasal-pasal orang yg tak bersalah pon kena. ah! pedulik apa aku.

cerita die cam gini..
dah janji nak g pasa malam pd petang hari. tapi xjadi pegi. ok fine! tp ak dapat char kue teow n ice blanded coklet. marveles lah! tq apeez!! tgh dok sedap2 makan n minum smbil layan cite mertua vs menantu tetibe aku sesak nafas. ah! sudah! dah lah mlm ni aku tinggal sorang. cik micha pon xde. huhu. cik baizura balik meru tercinta pulak..

fikir punye fikir. erm. xde pape kot. bia je lah. jp g mst ok. relax2 kekenyangan n ksejukan. guling2. dduk2. tetibe aku makin susah nak napas. ah! sudah! cam ne ni?! xpe lah.. bia lagi. makin lame makin susah. nak pegi klinik ke xnak? ke nak g hospital teros? klu g hospital mst kene g hospital tunku jaafar tu. xmo lah aku! serik! pk lagi. nak pegi ke tak nak? nak pegi ke tak nak?

ah! pegi lah! tepon apeez mntak tlg bwk g klinik. 1 lg bende haram jadah jadik! adoi! aku dah la dah sesak napas ni.

sampai je kat gate hostel ktorang kene tahan. guard cakap dak pompuan tak bleh kua lps kul 11 ngn dak laki coz takut pape jadi kat lua nanti. alamak ai! kene g report kat hostel management dlu plak! coz dak pmpuan tak boleh kua lps kul 11. damn!! napas aku dah makin sesak ni sengal! kene lak jmp doc kat hostel tu dulu. name je ade klinik dlm hostel tp xde ubat! yg ade ubat batuk, selsema n demam. ape punye klinik tu?

dah la doc tu bnyk tanye. tanye2 itu ini. adoi! aku mintak g pusat rwatan darul zakwan coz ak da bese kat klinik tu. tp die tak kasi. die cakap kolej xde link ngn klinik tu. ok xpe. yg xbleh bla ble dia cakap "klu nk g klinik private kene baya sendiri". WTF! budus! klu kene baya sndri bek bwk je g klinik yg aku bese pegi. tak payah nak cakap kolej xde link bagai ngn klinik tu! try relax lagi ni. dgn penoh saba. muka apeez da len macam. nga hangen la tu. mane tak hangen kan, da la management lembab! cam sipot! at last die lepaskan aku kua. tp kene naik van kolej. hah! van klej yg cam nak roboh tu?! redha je le.

memula nak suh aku g berdua je ngn driver van tu. hish! kau ingat aku nak percaya ke? bangang! selamat ke aku pegi berdua je ngn driver tu? bukan nak sangka bukan2. tapi kene la hati2. dibuatnye aku kene bunuh ke. kene rogol ke. cane?? sape nak jawab?! konon cakap takut pape jadi kalu aku kua ngn student laki. abes tu yg korang suruh aku pegi klinik berdua je ngn driver van tu tak pk plak takut pape jd kat aku nanti?? samdol lah!!

aku mintak nak pegi skali ngn apeez. memula cam tak kasi. at last kasi gak. tapi rupenye apeez da call dayana utk temankan aku. die xmo pegi coz hangen dak management hostel. nak tunggu dayana 1 hal plak lagi. lmbt plak minah ni bersiap.

odw nak g tu ade lg bende haram jadah jadik. oh! condition van tu! seat cam nak tecabot. seat belt tak de. cam ni ke dorang kate lagi slamat aku klua nek van kolej? dah la ak ni jenis gayat kalu xpakai seat belt. dah la jalan nak g nilai tu terok. da rase cam naik sampan plak! eh! tipu je. aku tak penah naek sampan. rse cam nek bot pas tu ombak besa. ha! cam tu lah kot. sumpah pening!!

sampai klinik nak kene tunggu doctor plak. xde patient pon lambat! dah la klinik xcam klinik. cun lagi klinik kerajaan kot. sawang sana sini. habok! tunggu punye tunggu rupenye doctor tido! adoi!

doctor tu cam mamai-mamai pon ade. tanye soalan yg sama banyak2 kali. hish! mende ntah. si dayana siap tahan gelak tgk doctor tu cek aku. nseb bek die tahan klu x mst aku gelak.

adoi! sumpah aku tak mo g klinik tu lagi. n xmo naik van kolej!





nota tangan aku: doc ckp tanda2 lelah tu dah ada. kena pantang sikit. jgn mnd mlm. elakkan kena habok. jgn mnum ais!

No comments:

Post a Comment