29 June 2010

sleepy si gemok punye hal...

sleepy the kucing gemok da dkt sebulan sakit mulut. nak mkn pon cam xde selera. makan sikit berenti. lepas tu g jaoh2 dari makanan tu tp mata still jeling2. lapa lagi la tu. kesian pulak tengok die.

dah xboleh nak makan frieskies dah. kalau salah kunyak sket mmeeeow!(adeh! saket..saket!!). salah landing makanan dalam mulut pon mmeoowww!!!(halamak! sakit siot!). kesian punye pasal kasi la ikan. ikan kembung mentah yg dah di buangkan tulang n isi die kene potong kecik2. si gemok tu memang tak reti makan ikan mentah. kene siangkan dulu. asingkan tulang die. kasi die isi SAHAJA! klu tak kompom die rejek. xpon die tegolek je depan ikan tu sampai la ade orang yg potong2kan isi ikan tu.

selama die sakit tu skali makan 5eko ikan abes. tapi isi je la. klu dah sehari 3x makan amacam? dah lah die tak mo ikan yg da busuk. ikan kembong plak tu. ikan len tak mo. ekeleh! demand btul. tuan ko pon makan ikan bilis je. sayang punye pasal kuturutkan jugak! ceeewah! padahal ayah yg beli ikan2 sleepy. bukannye aku. hahaha

aku balik dari kolej ari tu tengok badan dah susut. dah kurus sangat! ish! susah pulak hati aku. die buat mule tak larat plak tu. tak boleh jadi ni. kene bawak g klinik jugak! xkan nak g klinik kat selayang tu? tp xkan nak g klinik area rawang. aku blom pro lagi tmpat2 kat rawang ni. xkan nak meronda semata2 nak cari klinik kan?? walawey! aku ni dah la malas gile nak drive. huh!

tp kene bawak jugak si gemok tu pegi klinik. klu tak nanti dah xgemok. xcomel. and yg paling penting dah xsedap nak wat bantal pelok. ups! sedar2 la diri tu ika oi! awak tu sempot! kacau btol lah!

atas jasa baek ayah kesayangan, ari ahad tu ayah bwk aku n ibu round2 pekan rawang. round punye round jumpe jugak klinik haiwan. naseb baek klinik kerajaan. (jimat la duit aku sket. malang la naseb gemok tu dapat tuan yg kedekut! hahaha)

dah baek punye plan nak g ari isnin tp cancel coz ibu cakap jangan kacau ari die nak menggunting kaen. ok fine. g ari slasa lah. b4 g klinik ibu nak pegi bla bla bla. pas tu nak g lalalalalalala. pas tu baru kite g klinik. BAGUN AWAL SKET! halamak ai! ayat tu yg tak tahan tu. xpe lah. sleepy punye pasal kan. tp...

tup2 petang tu orang kolej tepon! haram jadah btul! ade lak suh aku datang kolej. hish! aku dah kat rumah baru la nak suh datang kolej. datang semata2 nak sain sehelai kertas. sehelai kertas! halamak! tak cam bercinta plak nak drive blik kolej. tp MARA punye pasal pegi jugak lah. so plan nak bawak si gemok tu cancel lagi.

at last ari rabu gak bwk die g klinik. naseb bek kat klinik tak ramai patient. ade la bape2 eko je pagi tu. so senang. tak payah nak tunggu lame2 n aku pon xpenat nak keja die sane sini. xpadan dengan sakit nak merayau jugak tu! abes sume bilik die lawat.



yo2 o je bawak die g klinik. rupenye kene ulser je pon. patut la die sakit bile makan. klu ulser tu aku pon slalu kene. kalu aku tau sleepy kene ulser aku sumbat garam je kat mulut die. eleeh! cakap je lebeh! bukannye sampai ati pon nak letak. denga sleepy menjerit mse doc kasi ubat pon da rase nak nanges. ibu gelakkan aku plak tu. ish! jatuh saham! hahahaha

punca ulser die lambat baek sb kasi die mkanan yg mentah. so bende tu jadi ape ntah doc cakap aku lupa! so kene kasi ikan rebus la.

ha! doc suh die diet. die tu obes. tp cane nak kasi kucing diet? cam aneh je. kalu aku bele seko je kucing boleh jugak aku sekat2 makanan die. ni x. xkan yg 3eko tu pon kene diet jugak kan. kesian pulak nanti.



mase nak bayo tu cam xcaye je kene charge rm10 je. die kasi injection utk bulu, kasi ubat cacing, ubat ulser, n rwatan die skali. klu g klinik pvt kompom2 la dkt rm100 tu. lepas ni g klinik kerajaan je ye en.sleepy. tak payah ngade2 g swasta dah! huhu

sampai uma tu terus rbus ikan. ikan dah sejuk kasi sleepy makan. die boleh pandang je. sikit pon die tak nak makan. hish! ngade2. aku dah kopekkan ikan tu pon die still dok tegolek depan ikan tu. rupenye nak kene suap! ceit! apeez pon tak dapat layanan cam tu! eh? yeke? hahaha

lepas makan ape lagi la kan. time utk makan ubat! die punye nyorok memang xbleh bla. dok nyorokkan kepala die kat timbunan kain yg dah di jait tepi. bontot die yg besa n seksi tu tetap terserlah. nak nyorok konon!

start 2nd day kene makan ikan rebus die dah tau dah. abes je ikan tu die trus nyorok. mane2 ntah die pegi. kedang2 jumpa dlm almari baju. xpon dalam toilet. yg xbleh bla nyorok kat bangku. still stail yg same. kepala je yg tersorok. bontot die yg seksi tetap nampak. sengal!

dah dkt seminggu ni die dah tak mo pandang muke aku. agaknye muke aku ni ade rupe ubat die kot. asal nampak aku je die melencong g tempat len smbil merungut2. hish! sunat lagi sekali kang baru tau!



ni la sleepy the gemok cat. pic tu die tgh dduk atas harian metro yg tbukak.
berat terkini 7.3kg.
umur 9tahun.
sila abaikan meja yg b'sepah tu. :P


nota hidung tesumbat: rugi betul hidup manusia yg takot kucing!

No comments:

Post a Comment