18 September 2009

kecelakaan

bnd ni t'jadi di satu tengahari dimana aku and adik aku g men beskal tanpa pengetahuan ibu terchenta. (sorry ibu!along xhasut adik jadik jahat taw!). aku baru b'usia 7taun mse 2. aku b'sama2 adik t'cayang b'maen beskal (mase tu adik bru umur 4taun). al maklumlah.. name pon budak2 yg baru blaja bwk beskal. bile da tau bwk mula r nk bwk laju gaban kan? exited r katekan.hahaha!

cite die cenggini...
disebabkan xmo t'kantoi kitorang kua uma masa ibu tgh tido. aktiviti berpaedah ini dimulakan dengan m'amek kunci beskal yg t'letak kat atas peti ais.w/pon tinggi aku ttp b'usaha. nak men punye pasal. haha! bile da dpt itu beskal punye kunci aku dan adik mula mengatur p'jalanan yg xbape nk jaoh utk mlepaskan beskal2 kitorang y t'kunci.daaaan! berjaya!

dengan hidung yg kembang kempis kerana gumbira aku and adik sanggup menyorong beskal g jaoh sket dr uma. sedangkan masa tu panas terik die smp xhingat! so, korang jgn tanye r nape skg ni aku b'kulit agak kekelingan! msih blom b'jaya m'cinakan kulit. aiyoo! ok2.. b'balik pd aktiviti ank2 pak cik din (ayah aku) n cik ila (mak aku)... aku mula mengayoh beskal. dimulakan dengan kelajuan yg minium. same jgk ngn adik. slow je. kelajuan m'bawa padah okeh!

bila hati sudah mula busan dengan kelembapan m'bawa beskal dgn slow aku pon dengan exitednya menambah kelajuan ketahap maksimum. maka tertinggallah si adik jaoh di belakang bersama beskal roda 4 die yg b'warna kuning itu. pdn muka! sape soh t'hegeh2. hehehe
akibat takut ditinggalkan oleh kakak yg chomel ini, adik pon mula r nak mengikut jejak langkah kakaknye dengn menambah kelajuan. aku yg xmo kalah makin laju la aku kayuh. tapi tiba2 aku dah xdengar bunyik roda beskal adik aku tu. kalo beskal roda 4 tu msti de bunyi kn? bunyi roda beskal tu da tuka dengan bunyi orang nanges. bila aku benti and toleh blakang xde sape pon yg nanges. adoi! hantukah itu? tapi yg aku peliknya adik aku tiba2 hilang. mula r aku panic. kalaulah adik hilang mesti terok aku kene marah dengan ibu.

disebabkan otak aku yg cerdik ni masih dapat berfungsi aku t'paksa tukar aktiviti men beskal ngn menjadi polis bantuan yg m'cari budak hilang. dengan air mata yg da cam hujan lebat turun di petang2 hari. mase aku mengayoh beskal sambil m'carik tu aku denga sore org nanges tu cam makin dekat je. rupa2nya.... adik jatuh DLM LONGKANG YG BAGITU BAGAK!! kahkahkahkah!!! 2 r. sape suh ikut aku bwk beskal laju2. da tau blom profesional jgn r ikut cm org yg da pro. hahahahah!

tapi kn...mase aku gelakkan adik aku tu aku tak perasan yg aku t'kayuh beskal aku. dan.... aku pon same2 t'jatuh dlm longkang tpt yg same ngn tpt adik aku jatuh. so. tau pe jd? kalo da aku jatuh kat tpt yg same ngn tpt adik jatuh b'makna aku n beskal aku t'junam di dalam longkang dan menghempap adik aku! sorry adik! serious along mmg xsengaja. makin kuat r adik aku meraung. nseb bek r de pak cik tu tulun n bwk kitorang balik uma. aku luka sket2 je. adik kene terok. maunye xterok. da r jatuh dlm longkang pas2 kene empap ngn aku n beskal aku lak 2. malang tul.

naseb bek aku tak kene marah ngn ibu yg terchenta. sayang ibu! along janji along tak nakal dah.cite ni xabes smp sini je. ade kjadian yg wat aku nk gelak lagi. bila tgk luka adik 2 agak terok dan b'campor ngn air longkang, ibu bwk adik and aku g klinik. tkt klu de kuman. mase nga tunggu bus nk g klinik tu adik lagi skali jatuh longkang disebabkan kebaekan aku yg dengan sengajanya menolak die.hahaha!

dengan hati yg tahan geram ibu bawak aku and adik balik umah semula sbb nak mandikan adik. kesian si adik. hehehe... tapi padan muka aku sebab aku kene marah lepas ibu tau aku yg tolak adik..isk3....waaaaa.....

No comments:

Post a Comment