19 January 2010

alaaahai..

kalau dah Melayu tu tetap Malayu jugak. tak payah la nak menyama kau dari negara lain bagai. kau tetap pegang ic warna biru. n tetap Islam. kenapa mesti nak BANGGA dengan orang luar? bagus sangat ke diorang tu?

kau kata kau da cukup matang bila kau dah mula merokok, minum arak, amek pil, campo dengan jantan-jantan sangap segala. itu ke matang pada kau? sempitnya otak kau. tapi kau cakap aku yang kononnya ala-ala kampung ni yang berotak sempit.

pe maksud otak luas pada kau? mungkin bila kau mabuk, jantan-jantan yang hitam macam arang dan sangap tu heret kau? itu ke yang kau cakap kau matang? kalau itu laki kau aku xamek peduli. ni x. diorang semua member2 kau kan?

yang lagi sorang ni pulak dah mula terpengaruh dengan si manusia yang tak sedar diri. dah makin berani. ok. xapa. itu hidup kau. itu hal kau. tapi aku yang kawan kau ni mula kesian kat mak bapak kau. kenapa ye? aku ni xde lah nak kata aku baik sangat, tapi kot ye pon berpada-pada lah nak buat jahat tu. kalau buat jahat reti simpan sorang-sorang xpe lah jugak. ini tidak. siap bercerita dengan bangga apa yang kau dah buat. aku ulang. bercerita dengan bangga. dan sempat lagi merendah-rendahkan aku. ok! sikit pon aku xkesah.

oh! lagi satu. yang sorang tu tersangatlah membanggakan lelaki itam arang. kau kata kononye lelaki Melayu tu menyusahkan? bukan ke yang itam arang tu pon lelaki? and bukan ke kebanyakan sifat lelaki seakan-akan sama? mungkin kau tak pernah perasaan benda tu. kenapa kau tak pernah anggap yang orang-orang itam arang tu menyusahkan kau bila diorang suruh kau siapkan assignment diorang? oh! baiknya kau kan?

kau pernah kata aku dikongkong boifie aku. mungkin itu cara dia nak jaga aku. biarlah! ape kau susah? tapi kau tak pernah pulak cakap boifie kau yg itam arang tu kongkong kau bile semua benda kau kena report kat die? and sanggup pulak kau dengar die membebel marahkan kau bila kau pergi clubing tanpa die? aku tak paham la kau ni.

semoga kau hidup aman. tenteram. kau orang berdua buatlah apa yang kau orang suka. tapi aku nak cakap pada kawan aku tu. kau tahu tak yang kawan kau yg tengah rapat dengan kau tu sebenarnya admire pada boifie kau? tak mustahil satu hari nanti die rembat boifie kau.

inilah baru pertama kali aku jumpa dengan orang Melayu yang tak mengaku diri sendiri Melayu. dan boleh pulak mengaku kononnye tak selesa bercakap dalam bahasa melayu. huh!

1 comment: