22 January 2010

Something to Tell

sayangnya kat Siddiq. bukan aku sorang je. ibu, ayah and adik pon sama. hari isnin tu ibu dia datang amek Siddiq. ibu cakap mlm tu ayah xboleh nak tido. rumah sunyi sangat. ayah tak nak bercakap sangat. adik pulak keluar malam-malam n balik lambat.

tapi macam mana sayang pun aku n family pada Siddiq, dia tetap hak milik orang lain. tetap hak milik ibu dia. mungkin satu hari nanti Siddiq takkan dijaga oleh family aku lagi. masa tu mesti rasa macam kosong sangat. bayangkanlah kalau terpaksa hilang orang yang dah sayang sangat! oh! aku belom b'sedia lagi utk sume tu.

umur Siddiq dah lima bulan tiga minggu. tapi dia belom inject yg tuk 5 bulan tu. ibu dia still blom bagi die punye record inject. surat beranak pon belom bagi lagi. yg ada kat ibu skg ni myKid Siddiq je. aku pulak yang beria kena fikir macam mana nak bawak Siddiq g inject. agak-agak ibu dia terfikir tak macam mana nak bawak anak dia g inject? kesian Siddiq sebab tak dapat apa yang sepatutnya dia dapat.

kadang-kadang aku ada terfikir nak bagi balik je Siddiq kat ibu dia. . bukannya aku tak suka atau dah tak sayang, tapi.. entahlah. aku kesian kat Siddiq. takkan lah aku nak biarkan dia duduk merata-rata. aku tak nak dia jadi macam budak terbiar. dia sepatutnya dibesarkan dalam persekitaran yang sihat. yg sempurna.

apa yg aku nak buat eh? alahai! aku tak boleh nk fikir pape. kalau aku wat keputusan pulangkan balik Siddiq kat ibu dia, mesti ibu, ayah n adik aku sedih kan. and aku pon akan sedih jugak. tapi dengan keadaan yang macam ni apa yang aku patut buat? tak kan aku nak desak ibu dia utk bagi record inject tu. sepatutnya dia mesti boleh fikir. itu utk ank dia. n patut ke aku mintak surat beranak dia skali?

ibu nak daftar Siddiq jd anak angkat dia yg sah. tapi tu xbermakna ibu akan halang ibu Siddiq nak datang tngok anak dia. ibu takkan halang. datanglah bila-bila. tengoklah anak dia. tapi kalau dah macma ni keadaan dia macam mana?



*penat la fikir!! exam dah dekat..

1 comment:

  1. macam2 la...

    concentrate exam ngn assignment tu dlu...mnde ni lepas exam leh pk...kalo da lepas exam bru nk pk exam xde gunenye..an3?

    ReplyDelete